************************************************************************************************************************
Saudaraku, kalau artikel dalam blog ini bermanfaat informasikanlah kepada muslim yang lain
(Setiap kata yang mencerahkan orang lain, Insya Allah, anda akan mendapat ganjaran pahala)
============================================================================

Minggu, 28 Februari 2010

Doa Akselerasi

Ya Allah, aku bukanlah orang berlimpa harta, tetapi aku ingin beramal seperti mereka dengan hartanya.

Ya Allah, aku bukanlah seorang penguasa, tetapi aku ingin beramal seperti mereka yang dengan kekuasaannya membuka jalan sehingga banyak orang lain yang merlakukan perbuatan baik.

Ya Allah, aku bukanlah seorang ulama, tetapi aku ingin beramal seperti mereka yang dengan ilmunya banyak memberi petunjuk kepada orang lain.

Ya Allah, aku hanya hamba yang dhaif yang ingin dapat bermanfaat bagi hambaMu yang lain.

Ya Allah, tuntunlah aku dalam dalam berbuat sehingga meskipun kecil tetapi bermanfaat untuk sebanyak mungkin hambaMu

Ya Allah, lipatgandakanlah kekuatanku untuk melakukan peribadatan kepadaMu

Ya Allah, lipatgandakanlah pujianku kepadaMu sebanyak makhlukMu di langit dan di bumi

Tidak ada komentar: